De Artificiële Intelligentie revolutie en de impact ervan.

03 oktober 2022

Prof. dr. Luc De Raedt - Katholieke Universiteit Leuven

Artificiële Intelligentie (AI) valt niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Tegelijkertijd rijzen er veel vragen over AI: soms betreft het vragen rond actuele toepassingen, soms ook vragen van meer fundamentele aard. Deze voordracht wil inzicht verschaffen in wat Artificiële Intelligentie is, hoe ze werkt, en wat we er al dan niet van mogen verwachten.

Prof. dr. Luc De Raedt
is sinds 2006 gewoon hoogleraar aan de faculteit Ingenieurswetenschappen van de KU Leuven. Hij is er directeur van het Instituut voor Artificiële Intelligentie en hoofd van de subdivisie Declaratieve Talen en Artificiële Intelligentie. Hij doctoreerde er in 1991. Daarna was hij er tot 1999 postdoctoraal onderzoeker FWO en deeltijds docent. Van 1999 tot 2006 was hij voltijds professor aan de Albert-Ludwigs Universiteit van Freiburg.

presentatie van de lezing (pdf, 12,1 MB)